2013년 10월 19일 토요일

마케팅의 정의

마케팅의 정의
마케팅의 정의.hwp


본문
Marketing is the process of planning and executing the conception, pricing, promotion and
distribution of ideas, goods and services to create exchanges that satisfy individual and
organizational objectives.(1985)

마케팅이란 개인과 조직의 목적을 충족시키는 교환을 창출하기 위한 아이디어/재화/용역
의 개념정립/가격결정/촉진/유통을 계획하고 실행하는 과정이다.

Marketing is an organizational function and a set of processes for creating, communicating
and delivering value to customers and for managing customer relationships in ways that
benefit the organization and its stakeholders.(2004)

마케팅이란 조직과 조직의 이해 관계자들에게 이익을 주기 위한 방법으로 고객과의 관계를
관리하며 고객들에게 가치를 창출/소통/전달하기 위한 일련의 과정이며 조직적인 기능이다.


본문내용
istribution of ideas, goods and services to create exchanges that satisfy individual and
organizational objectives.(1985)
마케팅이란 개인과 조직의 목적을 충족시키는 교환을 창출하기 위한 아이디어/재화/용역
의 개념정립/가격결정/촉진/유통을 계획하고 실행하는 과정이다.
Marketing is an organizational function and a set of processes for creating, communicating
and delivering value to customers and for managing customer relationships in ways that
benefit the organi
 

댓글 없음:

댓글 쓰기