본문 Marketing is the process of planning and executing the
conception, pricing, promotion and distribution of ideas, goods and services
to create exchanges that satisfy individual and organizational
objectives.(1985)
마케팅이란 개인과 조직의 목적을 충족시키는 교환을 창출하기 위한 아이디어/재화/용역 의
개념정립/가격결정/촉진/유통을 계획하고 실행하는 과정이다.
Marketing is an organizational function
and a set of processes for creating, communicating and delivering value to
customers and for managing customer relationships in ways that benefit the
organization and its stakeholders.(2004)
마케팅이란 조직과 조직의 이해 관계자들에게 이익을 주기
위한 방법으로 고객과의 관계를 관리하며 고객들에게 가치를 창출/소통/전달하기 위한 일련의 과정이며 조직적인
기능이다.
본문내용 istribution of ideas, goods and services to create
exchanges that satisfy individual and organizational
objectives.(1985) 마케팅이란 개인과 조직의 목적을 충족시키는 교환을 창출하기 위한 아이디어/재화/용역 의
개념정립/가격결정/촉진/유통을 계획하고 실행하는 과정이다. Marketing is an organizational function and
a set of processes for creating, communicating and delivering value to
customers and for managing customer relationships in ways that benefit the
organi |
댓글 없음:
댓글 쓰기